<p>ფორმულა 1-ის გუნდების საერთო ფასი 4.05 მილიარდ დოლარს შეადგენს <br> ავტორიტეტულმა გამოცემა "ფორბსმა" შემოგვთავაზა ფორმულა 1-ის გუნდების ღირებულებები. მათი საერთო ფასი 4.05 მილიარდ დოლარს შეადგენს.</p><p>ფორმულა 1-ის მორიგმა სეზონმა დააფიქსირა "რედ ბულის" ჰეგემონია: ავსტრიულმა გუნდმა ზედიზედ მესამედ მოიგო კონსტრუქტორთა თასი, მისი პილოტი <strong>სებასტიან ფეტელი</strong> კი სამგზის ჩემპიონი გახდა.</p><p>ენერგეტიკული სასმელების მწარმოებელმა კომპანიამ ასეთი კონკურენტუნარიანი საჯინიბო სულ რაღაც შვიდ წელიწადში შექმნა, თანაც, მას ზურგს არ უმაგრებდა არც ერთი საავტომობილო გიგანტი.</p><p>2010 წელთან შედარებით, გუნდის ღირებულება 67 პროცენტით გაიზარდა, მაგრამ ასეთი წარმატებების მიუხედავად, "რედ ბული" ძალიან ჩამორჩება რეიტინგის პირველ ადგილს, რომელსაც ლეგენდარული "ფერარი" იკავებს.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">1. ფერარი</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 1,15 მილიარდი</p><p>მფლობელი: Fiat Group</p><p>ქვეყანა: იტალია</p><p>მოგება: 384 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 260 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Marlboro, Santander, Shell</p><p>უდიდესი ისტორიის მქონე გუნდი მაგნიტივით იზიდავს არა მხოლოდ გულშემატკივრებს, არამედ სპონსორებსაც. კომპანიები მზად არიან ასტრონომიული თანხები გადაიხადონ იმისთვის, რომ მათი ლოგო წითელ ბოლიდზე განთავსდეს.</p><p>მარტო Marlboro-სთან, Santander-თან და Shell-თან სამ კონტრაქტს მოაქვს "ფერარისთვის" წელიწადში დაახლოებით 250 მილიონი დოლარი - ასეთ თანხას ფორმულა 1-ის არც ერთი სხვა გუნდი არ იღებს.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">2. მაკლარენი</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 800 მლნ</p><p>მფლობელები: Mumtalakat Holding, რონ დენისი, TAG Group</p><p>ქვეყანა: ბრიტანეთი</p><p>მოგება: 272 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 215 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Vodafone, Johnnie Walker, Hugo Boss</p><p>"მაკლარენი", რომელმაც წინა ორი სეზონი მეორე ადგილზე დაასრულა, ერთადერთი გუნდია, რომელსაც ფასი დაუვარდა 2010 წლის რეიტინგთან შედარებით.</p><p>მისი ღირებულება 5 მილიონი დოლარით დაეცა, მაგრამ გამორიცხული არ არის, რომ ბრიტანულ საჯინიბოს კიდევ უფრო რთული დროება ელის.</p><p>"მაკლარენი" დატოვა ნიჭიერმა ლუის ჰემილტონმა, Vodafone კი აპირებს გადახედოს სასპონსორო ხელშეკრულების პირობებს, რომელსაც დღეისთვის ყოველწლიურად 75 მილიონი დოლარი მოაქვს.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">3. რედ ბული</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 400 მლნ</p><p>მფლობელი: Red Bull</p><p>ქვეყანა: ავსტრია</p><p>მოგება: 160 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 205 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Casio, Infiniti, Pepe Jeans</p><p>2011 წელს "რედ ბულმა" ყველაზე მეტი ჰონორარი გამოიმუშავა - 98 მილიონი დოლარი, რასაც დაემატა 62 მილიონი სასპონსორო ხელშეკრულებებისგან, ატრიბუტიკის რეალიზაციისგან და სხვა აქციებისგან.</p><p>კომერციული პარტნიორებისგან შემოსავალი არც ისე მაღალია - ფორმულა 1-ის გუნდების დიდი ნაწილისგან განსხვავებით, "რედ ბული" ვერ ყიდის ყველა სარეკლამო ადგილს. ამიტომაც მათ საკუთარი სასმელების პოპულარიზაციისთვის იყენებს.</p><p><em>"რედ ბულში" შესანიშნავად იციან, როგორ წარმართონ საქმეები გლობალურ დონეზე. მათ ბიზნესის სფეროში მაღალი დონის სპეციალისტები ჰყავთ",</em> - ამბობს Just Marketing International-ის შეფი ზაკ ბრანი.</p><p>სამართლიანობა მოითხოვს აღინიშნოს, რომ ასეთი შედეგების მისაღწევად კომპანიას ფორმულა 1-ის გუნდში უდიდესი თანხების ჩადება მოუწია.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">4. მერსედესი</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 390 მლნ</p><p>მფლობელი: Daimler</p><p>ქვეყანა: გერმანია</p><p>მოგება: 176 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 215 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Petronas, MIG Bank, Allianz</p><p>"მერსედესი" გამოეთხოვა მსოფლიოს შვიდგზის ჩემპიონს მიხაელ შუმახერს, რომლის ადგილას რალფ შუმახერი მივიდა.</p><p>ჯერ უცნობია, როგორ აისახება ეს ტრანსფერი გუნდის ფინანსურ მაჩვენებლებზე, მაგრამ მალაიზიურ სანავთობო კომპანია Petronas-თან 55-მილიონიანი კონტრაქტი გერმანელთა ფინანსური კეთილდღეობის გარანტიაა.</p><p>ბიუჯეტის მიხედვით, "მერსედესი" დღეს მხოლოდ "ფერარის" ჩამორჩება.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">5. უილიამსი</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 290 მლნ</p><p>მფლობელი: სერ ფრენკ უილიამსი</p><p>ქვეყანა: ბრიტანეთი</p><p>მოგება: 153 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 125 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: PDVSA, Randstad, Head & Shoulders</p><p>კონსტრუქტორთა თასის ცხრაგზის მფლობელი უკვე დიდი ხანია, ვერ ახერხებს სეზონის შედეგების მიხედვით პირველ ხუთეულში მოხვედრას.</p><p>ამ წლებში უღიმღამო გამოსვლას დაემატა სატიტულო სპონსორის - AT&T-ის დაკარგვა.</p><p>დახმარება საზღვარგარეთიდან მოვიდა. ვენესუელის სახელმწიფო სანავთობო კომპანია PDSVA-მ 46 მილიონი გადაიხადა იმის სანაცვლოდ, რომ ბრიტანულ საჯინიბოში გარანტირებული ადგილი ჰქონდეს ვენესუელელ პასტორ მალდონადოს.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">6. ლოტუსი</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 270 მლნ</p><p>მფლობელი: Genii Capital</p><p>ქვეყანა: საფრანგეთი</p><p>მოგება: 150 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 160 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Lotus, Unilever, Embratel</p><p>"რენოს" საქარხნო გუნდის მემკვიდრემ - ლუქსემბურგულმა კერძო საინვესტიციო ფონდმა Genii Capital-მა საჯინიბო შეიძინა და თავიდან მასაც სასპონსორო კონტრაქტების იმედი ჰქონდა, რომელიც მის რენტა-დრაივერებს უნდა მოეტანათ.</p><p>მაგრამ შესამჩნევი გარღვევა "ლოტუსს" ჯერ არ აქვს.</p><p>ჭორების მიხედვით, გუნდის მფლობელები - ჟერარ ლოპესი და ჟერარ ლუქსი (Genii Capital) დამატებით ფინანსურ შემოსავალს ეძებს ვალების გასასტუმრებლად.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">7. ფორს ინდია</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 225 მლნ</p><p>მფლობელები: ვიჯეი მალია, Sahara Group</p><p>ქვეყანა: ინდოეთი</p><p>მოგება: 107 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 120 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Sahara, United Breweries Group (Kingfisher, Whyte & Mackay, Royal Challenge)</p><p>ინდური გუნდი, რომელიც ნორმალურ შედეგებს აჩვენებს ტრასაზე, ბოლიდზე სარეკლამო ადგილების გამოყენების მხრივ "რედ ბულზეა" ორიენტირებული.</p><p>"ფორს ინდიას" თანამფლობელი, მილიარდერი ვიჯეი მალია საჯინიბოს თავისი კომპანიის - United Breweries-ის ბრენდების პოპულარიზაციისთვის იყენებს.</p><p>იგივეთია დაკავებული Sahara-ს ჯგუფი, რომელსაც გუნდის 42-პროცენტიანი წილი ეკუთვნის.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">8. ზაუბერი</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 155 მლნ</p><p>მფლობელები: პეტერ ზაუბერი, მონიშა კალტენბორნი</p><p>ქვეყანა: ბრიტანეთი</p><p>მოგება: 92 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 90 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Telmex, Claro, საფეხბურთო კლუბი "ჩელსი"</p><p>ეკონომიურმა კრიზისმა სერიოზული ზარალი მიაყენა სასპონსორო ხელშეკრულებებისგან "ზაუბერის" შემოსავლებს. სამაგიეროდ, გუნდს დაეხმარა ფორმულა 1-ის პოპულარიზაცია ლათინურ ამერიკაში.</p><p>კომპანიებმა - Telmex-მა, Jose Cuervo-მ, Claro-მ, Disensa-მ, Interproteccion-მა და NEC-მა აღადგინეს "ზაურების" ფინანსური კეთილდღეობა. ამიტომაც გასაკვირი არ არის, რომ "ზაუბერი" აქტიურად იწვევს თავის რიგებში მექსიკელ მრბოლელებს: წელს მისი საპრიზო პილოტი იყო სერხიო პერესი, გაისად კი მას ესტებან გუტიერესი შეცვლის.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">9. ტორო როსო</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 135 მლნ</p><p>მფლობელი: Red Bull</p><p>ქვეყანა: იტალია</p><p>მოგება: 80 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 105 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: CEPSA, Falcon Private Bank</p><p>თავდაპირველად "ტორო როსო" გამოიყენებოდა "რედ ბულისთვის" პილოტების მოსამზადებლად, დროთა განმავლობაში კი გუნდი დამოუკიდებელი ერთეული გახდა.</p><p>"სკუდერიას" საქმეები არც ისე კარგად მისდის. მიუხედავად ამისა, მან 2011 წელს 50 მილიონი გამოიმუშავა და ახალი სპონსორები მიიღო: Falcon Private Bank და ესპანური სანავთობო კომპანია - CEPSA.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">10. კატერჰემი</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 105 მლნ</p><p>მფლობელი: ტონი ფერნანდესი</p><p>ქვეყანა: მალაიზია</p><p>მოგება: 87 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 95 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: General Electric, EADS, Sibur</p><p>თავისი არსებობის სამწლიან ისტორიაში "კატერჰემი" სტაბილურად იკავებს მეათე ადგილს. ეს ხელს არ უშლის გუნდს, მიიღოს 45 მილიონი დოლარის ოდენობის საპრიზო თანხა და 30 მილიონი General Electric-თან კონტრაქტისგან.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">11. მარუსია</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 75 მლნ</p><p>მფლობელი: Marussia Motors</p><p>ქვეყანა: რუსეთი</p><p>მოგება: 46 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 65 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: Virgin, Armin Strom</p><p>მილიარდერი რიჩარდ ბენსონის კომპანიამ - Virgin Group-მა ფორმულა 1-ის გუნდი გაყიდა, მაგრამ იქ სპონსორის რანგში დარჩა.</p><p>ისევე, როგორც "კატერჰემი" და HRT, "მარუსიაც" სამი წლისაა და ჯერ კიდევ ელოდება სამეფო რბოლებში თავის პირველ ქულას.</p><p><strong><span style="color: #ff0000;">12. HRT</span></p><p></strong>გუნდის ღირებულება: 50 მლნ</p><p>მფლობელი: Thesan Capital</p><p>ქვეყანა: ესპანეთი</p><p>მოგება: 38 მლნ</p><p>ბიუჯეტი: 50 მლნ</p><p>მთავარი სპონსორები: TATA Motors, KH-7</p><p>ესპანური საჯინიბოს შემოსავლების ერთადერთი მნიშვნელოვანი წყარო გახდა კომპენსაცია, რომელსაც ფორმულა 1-ის დებიუტანტებს უხდიან.</p><p>ასევე, გუნდს წილად ხვდა ბედნიერება, სასპონსორო ხელშეკრულება გაეფორმებინა ესპანურ ქიმიურ კომპანია KH-7-თან და ინდურ კომპანია Tata Motors-თან, რომელიც რენტა-დრაივერის ნარაიან კართიკეიანის სპონსორი გახლავთ.</p><p><strong>ყოველდღიური სპორტული გაზეთი "ლელო"</strong></p>
avtuko
კარგი სტატია თანაც საკმაოდ საინტერესო რის გამოც ხშირად ვსტუმრობ თქვენს გვერდს თუმცა შეცდომა ხშირად გეპარებათ მერსედესში ლუის ჰამილტონი გადადის რალფ შუმახერი კი არა
მოდელს მომღერალი არჩია - ლამინ იამალს არგენტინელ ქალბატონთან რომანი აქვს
მაუროს თავს ცუდი ამბებია, შვილები აღარ ელაპარაკებიან და ერთ-ერთმა გვარის შეცვლა გადაწყვიტა
[VIDEO] ზურაბ კახაბრიშვილის გმირობა - მადლიერი უნგრელი სპორტსმენის ინტერვიუ
"ლიონი" - "მეცი". სამივე ქართველი სასტარტოშია
20 წლის ქართველი ფეხბურთელი "მილანთან" მატჩის განაცხადშია
"რეალმა" ტონი კროოსის შემცვლელს "კრისტალ პალასში" მიაგნო - "არწივები" 80 მილიონს ითხოვენ
"სამზარეულოში გიშვებდა და საჭმელს გაკეთებინებდა" - "იუნაიტედის" ყოფილმა მეკარემ სერ ალექს ფერგიუსონზე საინტერესო ისტორია გაიხსენა
"ყველაფერს გავაკეთებ, რომ კურტუას დონეზე ავიდე" - ლუნინმა "რეალიდან" წასვლა გამორიცხა
[VIDEO] ბუნდესლიგა უხვგოლიანი მატჩით გაიხსნა - "ბაიერნმა" "ლაიფციგი" გაანადგურა
ხვიჩას გარეშე. პსჟ სეზონს მძიმედ იწყებს - "ანჟესაც" მინიმალური ანგარიშით მოუგო
ლოჩოშვილის "ნიურნბერგი" ისევ დამარცხდა
"კვარას" ბარკოლა შეცვლის - "ანჟესთან" მატჩში პსჟ-ს სასტარტო შემადგენლობა ცნობილია
დე ლაურენტისი: "კვარა" და ოსიმენი პსჟ-სთვის 200 მილიონზე მეტად უნდა მიმეყიდა, მაგრამ...
პსჟ-ს მეკარე შეიძლება ესპანურ გუნდში გადავიდეს
"შავი ლომი" | 30 მორაგბით იტალიაში
ჩაკვეტაძის "ვალენსიაში" გადასვლა დღითიდღე არარეალური ხდება - როგორ აფასებენ ტრანსფერის შანსებს?
29 წლის ასაკში ქართველი ფეხბურთელი ტრაგიკულად დაიღუპა
"ამ ფეხბურთელმა ნამდვილად გამაოცა" - ოდეგორმა თანაგუნდელი გამოარჩია
ოფიციალურად: მატიჩი კარიერას სერია A-ში გააგრძელებს
"დარწმუნებული ვარ, ფორმაში შესასვლელად დიდი დრო დასჭირდება" - უოლკოტმა დიოკერეშზე ისაუბრა
"რასაც "კრასნოდარი" სპერციანს უკეთებს, ამას ეგოიზმი ჰქვია" - სომეხმა ჟურნალისტმა რუსული კლუბი გააკრიტიკა
"ჩეფერინი რუსულ ფეხბურთზე გიჟდება და მის ევროპულ არენაზე დასაბრუნებლად იმაზე მეტს აკეთებს, ვიდრე შეუძლია" - ვალერი კოლოტილო
მატჩის დღე! ხვიჩა კვარაცხელია განაცხადში არაა