ვინა ვართ და საით მივდივართ? - რას წარმოადგენს საქართველოს ნაკრები

AutoSharing Option
ნაკრები სახეა ქვეყნის ფეხბურთისა, მისი აისბერგია, ზურგს ძლიერი ეროვნული ჩემპიონატი უნდა უმაგრებდეს, მაგრამ სამწუხაროდ, ეს ასე არაა და მაინც, ქართული ფეხბურთი თავისი ნიჭით საკუთარ თვითმყოფადობას არ კარგავს.

ვინა ვართ, რანი ვართ ან საით მივდივართ? ნუ ჩამომართმევთ "ურა-პატრიოტიზმში", მაგრამ უსასრულობიდან უსასრულობაში მივდივართ. საქართველო მარადიულია, მარადიულია ქართული ფეხბურთიც. ეს შეიძლება მავანს და მავანს გადაჭარბებულად მოეჩვენოს, მაგრამ მისი უდიდებულესობა ქართული ფეხბურთი ძველ სიმაღლეებს დაიბრუნებს. რითი? თავისი ნიჭით, გენეტიკური ნიჭით.

ამას წინათ თავისი ქვეყნის ნაკრების წარუმატებლობით გაღიზიანებული ყაზახი ჟურნალისტის სტატია ვთარგმნე (უფრო სწორად, გადმოვაქართულე),
რომელიც მიიჩნევს, რომ რადგან ჩვენზე მდიდარი სახელმწიფო აქვთ, რამდენიმე წელიწადში ფეხბურთში მათთან შედარებით ჯუჯები გავხდებით. ერთი ოღონდ არის აქ და ეს "ოღონდ" ძალზე მნიშვნელოვანია - ისევე, როგორც ყველაფერში, ფეხბურთშიც ყველაფერი ნიჭზეა დამოკიდებული. ეს ნიჭი კი, მაპატიოს პატივცემულმა ჰალიმჟან ერჟანოვმა და, ქართველებს სხვებზე მეტად მომადლებული გვაქვს. ეს ფაქტია, ჯიუტი ფაქტი. ნიჭს ვერ შეიძენ, შრომით ვერ მოიპოვებ, საბედნიეროდ, ძალიან დიდი ფულითაც ვერ იყიდი.

ისტორიულად ასე იყო: აბა, სად იყო ძველ დროში "კაირატი" და სად იყო თბილისის "დინამო"?
ქართული ფეხბურთის ყველაზე დიდ გამარჯვებად ევროპის თასების მფლობელთა თასის მოგება მიიჩნევა, თუმცა გავკადნიერდები და ვიტყვი, რომ თბილისში "ლივერპულის" გაბითურება (3:0) გაცილებით დიდი მიღწევა გახლდათ. მაშინდელი "ლივერპული", ფაქტობრივად, "ბრიტანეთის ნაკრები" იყო (მინუს კევინ კიგანი) და ეს გუნდი "დინამოზე" შერცხვა. თან, წმინდა ბრიტანულ ამინდში (მატჩს 100 ათასი მაყურებელი დაესწრო).

რა თქმა უნდა, არ ვიქნები სწორი პარალელის გავლებაში, მაგრამ რატომღაც მიმაჩნია, რომ ის და ყაზახეთთან მოგებული თამაში რაღაც კავშირშია. კავშირშია პერსპექტივასა და პოტენციალში, ქართული ფეხბურთის უკვდავებაში. აქ მარტო გამარჯვებაზე არაა საუბარი - მხოლოდ ერთ რამედ ღირდა გიორგი ჩაკვეტაძის გაკეთებული ფინტი. ჰოდა, თუ ბიჭი ხარ, მიდი და ფულით იყიდე ეს ნიჭი.


Sportall.Ge

ახლა ზოგიერთი მეტყვის, რა საჭიროა ეს იწილო-ბიწილოო და შესაძლოა, მართალიც იყოს, მაგრამ შევახსენებ, წარსულის გარეშე არ არსებობს აწმყო, აწმყოს გარეშე კი არ არსებობს მომავალი. წარსული კი ქართულ ფეხბურთს დიდი და სახელოვანი აქვს. არანაკლებ სახელოვანი მომავალი გველის. რატომ? გეტყვით, ბატონი ბრძანდებით.

უპირველეს ყოვლისა, იმიტომ, რომ როგორც იქნა, საქართველოს ნაკრები გუნდს დაემსგავსა. არაერთხელ მითქვამს, ამათზე გაცილებით ნიჭიერი თაობები გვყოლია, მაგრამ შედეგი ვერ მიგვიღია. ეს ბიჭები უფრო მოტივირებულნი არიან ნაკრებში და ბოლომდე იხარჯებიან. რაღაცნაირად სხვა მენტალიტეტი აქვთ. ბოლომდე იბრძოლებენ და მიზნის მიღზევისთვის არც თავს დაზოგავენ და არც ფეხებს.

დიახ, ფეხებია ის, რითაც მათ საკუთარი კარიერა უნდა მოიწყონ და მომავალი უზრუნველყონ, რამეთუ ფეხბურთელის კარიერა ხანმოკლეა და ერთმა ტრავმამ შეიძლება ყველაფერი გაუფუჭოს. ამდენად, ანდორაში ჩაგდებული მატჩი საპატიებლად მიმაჩნია. რატომ?

სწორი შეკითხვაა: იმ საშინელ ხელოვნურსაფარიან მოედანზე ნორმალურად თამაში შეუძლებელი იყო, სადაც ერთი გუნდი თამაშობდა და მეორე თამაშში ხელის შეშლას ცდილობდა. ცდილობდა ანტიფეხბურთით, დაუნდობლად. სულ კოჭ-წვივში ურტყამდნენ გამიზნულად ჩაკვეტაძეს და კიდევ კარგი, სერიოზული ტრავმა არ მიიღო. მოხდა მათთვის სასწაული და ფრეს მიაღწიეს. თუმცა, მგონია, უფრო მოტივირებულნი რომ ყოფილიყვნენ, ჩვენი ფეხბურთელები გაიმარჯვებდნენ.

რა ღვაწლი მიუძღვის ვლადიმირ ვაისს საქართველოს ნაკრების წარმატებაში?
ძალიან დიდი. როგორც აღვნიშნე, მისი ხელმძღვანელობით, გუნდი, როგორც ასეთი, გუნდს დაემსგავსა. ჩვენს ნაკრებს მასზე გაცილებით სახელოვანი დამრიგებლები ჰყოლია, მაგრამ შედეგი არ მიღწეულა. მაგალითად, ექტორ კუპერმა დაინახა, რომ პერსპექტივა არ არსებობდა, თავისი გასამრჯელო აიღო და წავიდა.

პირდაპირ გეტყვით ჩემს მოსაზრებას: ვაისი არაა ძალიან მაღალი დონის მწვრთნელი, მაგრამ არსებულ სიტუაციაში ის საუკეთესოა. და კიდევ, ისმის მორიგი ლოგიკური კითხვა, რატომ? ვაისი სლოვაკია, სლავია, ყოველთვის მუშაობდა სლოვაკეთსა და პოსტსაბჭოთა სივრცეში, მისთვის ეს გარემო უცხო არაა. ამიტომ არა აქვს პრობლემები. ის არაა ჩვენი გუნდისთვის იდეალური მწვრთნელი, მაგრამ რაა ამ სამყაროში იდეალური?

Sportall.Ge

მისი უარყოფითი მხარეები? რამდენიც გინდათ. ძალიან უჭირს თამაშისას რეაგირება, სტრატეგიული და ტაქტიკური ცვლილებების განხორციელება. ის არ დადის ქართველი ლეგიონერების თამაშებზე და იშვიათად ესწრება ეროვნული ლიგის მატჩებს. მოკლედ, შორეული ნათესავივითაა, რომელიც ხანდახან მოგინახულებს ხოლმე.

და გვაწყობს კი ჩვენ ასეთი "შორეული ნათესავი"? პარადოქსია და გვაწყობს. ეგაა, ფეხბურთის ფედერაცია ვალდებულია, უფრო მეტი მოსთხოვოს და დაავალოს.

ვაისის კიდევ ერთი "ნაკლი" - არაბიძე
ალბათ, ყველა ქომაგის სათქმელს ვიტყვი, ძალიან სჭირდება ჩვენს გუნდს ეს ფეხბურთელი. ახალგაზრდულ ნაკრებში მის ბოლო თამაშს ვუყურე და აღფრთოვანებული დავრჩი. როგორ შეიძლება ასეთი მოთამაშე გყავდეს და არ გამოიყენო? ნუ, ვთქვათ და რთული ხასიათისაა, არაა პირფერი, მაგრამ ხომ ვიცით, როგორი რთული ხასიათის მქონენი იყვნენ დიდი ქართველი ვარსკვლავები. შენ იმიტომ განდეს ამხელა საქმე, რომ "ოქროს შუალედი" მოძებნო და სიტუაცია საქმის სასარგებლოდ გამოიყენო.

Sportall.Ge

რას ერჩის ვაისი ზარანდიას?
ვინც ლუკა ზარანდიას თავის გუნდში თამაშს აკვირდება, არ შეიძლება არ გაუკვირდეს, რომ ნაკრებში არ ათამაშებენ. ყაზახეთთან მატჩის დასასრულს შეიყვანა მხოლოდ ვაისმა და გვინდა ვკითხოთ ვლადიმირ ვლადიმირის ძეს - ეგ პოლონეთი ხომ შენს სამეზობლოშია, ნუ დაიზარებ, ჩაირბინე და ნახე, ეს 22 წლის ბიჭი როგორ ირჯება.

Sportall.Ge

სხვა მხრივ, რა შეიძლება ითქვას, წინსვლა აშკარაა. მართალია, ჩვენმა გუნდმა სუსტი მეტოქეები დაჯაბნა, მაგრამ ადრე ასეთ გუნდებთან მოგება სანატრელი გვქონდა.

მალე უფრო ძლიერებსაც შევხვდებით და გამოჩნდება "ჯვაროსანთა" გუნდის შნო და მარიფათი.

და მაინც მგონია, ეს გუნდი ვაისმა გუნდს დაამსგავსა და მასთან ორთაბრძოლა უკვე ყველას გაუჭირდება.

P.S. შენ როგორ თვლი, ჩვენო მკითხველო?

altყაზახები აღიარებენ, რომ გოლი თამაშგარედან გაგვიტანეს, ჩაკვეტაძეს კი ბრილიანტის ფეხი აქვს

altყაზახი ჟურნალისტი: ახლა დაგვცინიან - 3-4 წელიწადში კი საქართველო ჩვენთვის ჯუჯა იქნება

altრა მოეწონათ, რა არა? - ქართველი ჟურნალისტები ერთა ლიგაზე საქართველოს ნაკრებს აფასებენ

alt8 ქართველი ჯგუფის სიმბოლურში - გიორგი ჩაკვეტაძე აქაც საუკეთესოა

მკითხველის კომენტარები / 20 /
რამდენადაც სამწუხარო არ უნდა იყოს დღევანდელ სიტუაციაში ფეხბურთში ყველაფერს ფული წყვიტავს, უფულოდ შედეგი არ გაქვს. შესაბამისად ავტორის ლოგიკას ვერ დავეთანხმები, იმ ნიჭს თუ შემდგომ სწორი სპორტული აღზრდა არ მიეშველა ფეხბურთელები ნიჭის რეალიზაცია ვეღარ ახდენენ. დაანებეთ ამ 40 წლის წინანდელი საბჭოთა ფეხბურთის გახსენებას თავი და მომავალზე წერეთ, როგორ შეიძლება არსებული პრობლემები გადაიჭრას და მოგვარდეს მაგაზე წერეთ!!!!
გივი
28 დეკემბერი 2018 17:42
0
საქმე არის იმაში, რომ საკმაოდ კარგი თაობა წამოვიდა, რაც აუცილებლად უნდა გამოვიყენოთ. რა თქმა უნდა უკეთესი იქნებოდა უფრო მაღალი კვალიფიკაციის მწვრთნელი, რომელიც ჩვენ ბიჭებს თანამედროვე, გამართულ ფეხბურთს ათამაშებს, უფრო სწრაფ პროგრესირებას უზრუნველყოფს.ზოგადად ჩვენი მისაბაძი უნდა იყოს ხორვატია,რატომაც არა! როგორც კი ცხოვრება ქვეყანაში ოდნავ მაინც დაწყვა, ეგრევე წამოვიდა თაობა.დარწმუნებული ვარ ეს გაგრძელდება. ქართველებს ნაღდად შეუძლიათ ფეხბურთის თამაში, მგონი ეს არ უნდა იყოს სადაო. მახარებს რომ გაგვიჩნდა ამბიცია და ეს სწორია. როგორც ცხოვრებაშია, ფეხბურთშიც უნდა გვქონდეს მიზანი, მისაბაძი და შესაბამისი ამბიციაც - საით მივდივართ და რას გვსურს რომ მივაღწიოთ. ამაში ყველამ უნდა დავდოთ ჩვენ-ჩვენი წილი აგური - ფეხბურთის მესვეურებმა, საკუთრივ ფეხბურთელებმა და გულშემატკივრებმაც. ჩაკვეტაძეს რაც შეეხება, ასეთი გამონათება ადრეც გვყოლია და გვყავს ეხლა და მომავალშიც გვეყოლება.
amataki
30 ნოემბერი 2018 11:18
0
ავტორ ებრალიძე და პარუნაშვილი დაამატე მაგ სიას. ლობჟანიძე რაღაც ვერაა ამ ბოლოს ჩვეულ ფორმაში. ბერიძე ფორმაშია, სხირტლაძე შედის ნელნელა ფორმაში. პარუნაშვილი-ებრალიძე დღეს ბევრად სჯობს გვილიას, აბურჯანიას და კვეკვესკირს თუ გნებავთ ყველაფრით. ფიზიკური მომზადებითაც და ჩემპიონატის დონითაც და კლუბში მათი როლითაც-სათამაშო დრო. ასევე დაახლოებით იგივეს ვიტყვი მერებაშვილი, ყაზაიშვილის მაგივრად ზარანდია-არაბიძის ჩასმაზე, ხოლო თავდასხმაში დღეის მდგომარეობით საუკეთესოები აშკარად ლობჟანიძე და სხირტლაძე არიან. იქ კიდევ შეიძლება კორექტირება ნავალას პოზიციაზე. ბერიძე მაგარ ფორმაშია, გოლებს მოუმატა. ხოდა 4-5 ამხანაგური ჩაატარა და ამდენი თამაში, თუ ვინმე ტრავმირებული და უთამაშებელი იყო ყველა ათამაშა, თითქოს მათი თამაში და შესაძლებლობები არ იცოდა, და ეს ხალხი ისევ თავიდან უნდა შეაგუოს ნაკრებს.უბრალოდ ცოტა მაღალ დონეზე ისინი აუცილებელი გახდებიან. მეკარეზე არაფერს ვამბობ და ზამენებზე. აბა რაშია ვაისას დამსახურება? კი ამბობ რაცხას ავტორ, მარა ბოლომდე უნდა თქვა სათქმელი, თუ გინდა რომ საქმეს ეშველოს და ეშველება კიდეც. ერთია, რომ დიდი და რეალური შანსი გვაქ ევროპაზე მოხვედრის და ეს ვაისას დამსახურება არაა, ფიფა-უეფამ მიიღო ეს გადაწყვეტილება და ამ ნაგვიდან ყველა გაიყვანდა ნაკრებს და განახლებული, უკეთესად დაკომპლექტებული გუნდითაც. ნამდვილად იქნებოდა ბირთვი გამოკვეთილი. მესამე წელიწადია ვაისა ადგილს ტკეპნის და ბირთვი, რომელმაც ევროპის ფინალურ ეტაპზე უნდა ითამაშოს ჯერაც არაა. ვაისამ გუნდი ვერ შექმნა.
ლევანი
28 ნოემბერი 2018 17:14
5
ძლივს რაღაცას მიაღწია ჩვენმა ნაკრებმა, შესაძლოა, ავტორმა სულაც გუნდის მიმართ ავანსად დაწერა ქება და რა აგრესია გამოიწვია ზოგიერთის მხრიდან.
ოპტიმისტი
27 ნოემბერი 2018 22:02
3
საქართველოს ნაკრები არის ვაისი + ჩაკვეტაძე + ყველა დანარჩენი = ნახევრადპროფესიონალებს. როდესაც პროფესიონალებთან მოუწევთ თამაში მაშინ გამოჩნდება სინამდვილეში სად ვართ
შოკირებული გულშემატკივარი
27 ნოემბერი 2018 21:00
14
თქვენთანაც გამოვხმაურდები, პროფესიონალებსაც ეთამაშნენ ჩაკვეტაძის გარეშე, ესპანეთი ავსტრია უელსი და ძალიან დალაგებული თამაში აჩვენეს მეტნაკლებად, იმედი რო დავინახეთ ბევრმა ისეთი... ასე რომ ძალიან სკეპტიკურაფ უყურებთ ჩემის აზრით :-)
რა მაფიაა?
27 ნოემბერი 2018 21:19
4
ძალიან ცდები მეგობარო შენი მსჯელობის 80 % - ში, ამჩატდი ამ პატარა წარმატებით და ვერ აცნობიერებ, რომ ასეთი ცხვრის აღტკინება ღუპავს საქმეს. მე აქ დიდად ნიჭიერი ვერავინ დავინახე ჩაკვეტაძის გარდა და მასაც ბევრი აქვს დასამტკიცებელი, მას ხომ დიდ ფეხბურთშიც კი არ შეუბიჯებია ჯერ. არ მითხრა ახლა, რომ ნახევრად სამოყვარულო D - ლიგა და თუნდაც გენტი დიდი ფეხბურთია. ერთი ციცქნა კოსოვოც (მეორე ალბანეთი) გავიდა, მაკედონიაც და ბელორუსიც, ეგენიც ძალიან ნიჭიერები არიან? ობიექტურები ვიყოთ და ყაზახეთიც არ არის ბევრად უარესი გუნდი და გასვლაზე მაგრად გაგვიმართლა კიდეც და პლიუს ამას ისევ ამ პატარა ბიჭის ფაქტორი, თორემ იქ წაგების შემთხვევაში ხომ არ გგონიათ მოვლენები ასე განვითარდებოდა? არ მითხრათ ახლა მთავარი შედეგიაო, ძლიერებს უმართლებთო და ასეთი რაღაცები, ასეთებს გრანდებზე ამბობენ, როცა კლასია ხანდახან მართლა გიმართლებს კიდეც. თუმცა უბრალო ერთჯერადი შემთხვევითობები ხდება ჩვენ დონეზე ასეთ დროს და ნუ მივეცემით თვითკმაყოფილებას. ღმერთმა არ ქნას და მართლა ფეხი, რომ დაუცდეთ ამათთან, მერე სად წავა შენი აღტკინება? ერთადერთი შრომას და ორგანიზებულობას ვერ დაუკარგავ ამ ბიჭებს, რაშიც გეთანხმები, მაგრამ 2-3 ფეხბურთელის გარდა ამათი მონაცემები C დივიზიონის დონეს თუ აკმაყოფილებს და იქაც დიდი ბრძოლა დაგვჭირდება ამ გუნდით ადგილის შესანარჩუნებლად. ბოდიში თუ ვერ ვიზიარებ საერთო აღტკინებას...
ავტორ ვაჟას,
27 ნოემბერი 2018 19:54
12
მეც ვერ დაგეთანხმებით ბოლომდე, ამ გუნდმა თუნდაც ჩაკვეტაძის გარეშე, უელს, ავსტრიას ერთი ტაიმი ძალიან დალაგებული და აზრიანი ფეხბურთი ვეთამაშეთ, და ნელ-ნელა 1 ტაიმი მთლიან თამაშად იქცევა კარგ გუნდებთანაც, ნელ-ნელა ხდება ყველაფერი. მეგობრებთან ფეხბურთი ვისაც უთამაშიათ, დამეთანხმება, რომ ხშირად რა "სასტავიც" თამაშობს შეთამაშება მოდის დროთა განმავლობაში და გუნდში მეგობრული ურთიერთობა ძალიან ბევრს ნიშნავს...
ამ თაობას თან სხვანაერი მენტალიტეტი აქვს და საქმისადმი მიდგომაც სხვაა და ესაა გუნდის "ნიჭი"
ძლიერ გუნდებთან სტაბილური თამაში მოდის სუსტებთან გამარჯვებულის მენტალიტეტის ჩამოყალიბების მერე... თუ გახსოვთ ადრე სუსტ გუმდებთანაც ძალიან გვიჭირდა არანაკლები შემადგებლობით...
რა მაფიაა?
27 ნოემბერი 2018 20:59
1
ჩვენი ნაკლი ისეთი სისტემის უქონლობაა,რომელიც გამორიცხავს
ნიჭიერი და პერსპექტიული მოთამაშის
დაკარგვას. ჩვენ ყველა თაობაში გვყავდა 11 მსოფლიო დონის შემსრულებელი და ახლაც არ გადაშენებულან,უბრალოდ ბევრი იკარგება.
ვეტერანი
27 ნოემბერი 2018 17:56
2
ამ ნიჭს რომ მეტი შრომა,დისციპლინა და ურთიერთპატივისცემა მივაშველოთ ყაზახებს კი არა ბევრ ვეროპულ ნაკრებს დავწყვიტავთ გულს.
მემგონი ამ კუთხით დაიძრა ყინული, აქ მარტო მწრთვნელის დამსახურება არ არის.
ვფიქრობ, რომ თვითონ ბიჭებიც ბევრ რამეს მიხვდენენ და მაქსიმალურად ცდილობენ ყველაფერს.
მე ესეთი მოტივირებული,შეკრული და შინაგანად უტეხი ნაკრები ბოლო 15-20 წელია არ მახსოვს.
WTF
27 ნოემბერი 2018 17:41
0
გაგახარებს ღმერთი, სხვა თაობაა, თითქოს სხვა მენტალიტეტით და მიხვდნენ რო ბლატაობით არაფერი საქმე არ კეთდება... ჭანტურიას გასაგონად და იმედია იგივეს არ ვიტყვი არაბიძის გასაგონადაც
ძალიან დიდი წვლილი მიუძღვის ჩემი აზრით ამაში, უკაპიტნესს და უვიცეკაპიტნესს...
რა მაფიაა?
27 ნოემბერი 2018 21:27
0
ვაისი არ არის კარგი მწვრთნელი! ახლა რა თაობაც გვყავს,ამ თაობით ქართველი მწვრთნელიც მშვენიერ გუნდს შექმნის,ვაისს ბევრი ნაკლი აქვს და ეს ძლიერ გუნდებთან გამოჩდება,ქართველების მთავარი ნაკლი ფიზიკური მომზადებაა და არავინ ცდილობს ამის გამოსწორებას.
გელა
27 ნოემბერი 2018 17:35
7
სტატიაში ჩემი ნააზრევი წავიკითხე თითქმის. მეც არ მომწონს ვაისის უდროო შეცვლები, ხან შემადგენლობის არასწორი შერჩევაც, მეც და ყველაც არ ვთვლით მას მაღალ კვალიფიკაციის მწვრთნელად. მაგრამ პირადად მე მომხრე ვარ რომ ის ნაკრებში დარჩეს, მითუმეტეს იმ ჩაგდებული სეზონისა რომელიც სრულფასოვან საკვალიფაკციო ჯგუფში ვერ მოგება გვქონდა. ერთა ლიგამ ნაკრებს შესძინა თავდაჯერებულობა,ჩვენ ასეთ სუსტ გუბდებთანაც გვიჭირდა მოგება. მჯერა რომ ნაკრები უფრო მოუმატებს, მჯერა რომ გვეღირსა და ნაკრებს ლიდერი მოევლინა, რაც ასე სანატრელი გვქონდა. ჩაკვეტაძე პროგრესირებს და თუ ამ ბიჭმა ასე გააგრძელა, მჯერა ევროპაზეც აუვცილებლად გავალთ და იქაც გაგვახარებენ ჩვენი ბიჭები. გაუმარჯოს საქართველოს.
Geo_Dinamo
27 ნოემბერი 2018 17:35
0
გააკეთეთ გამოხმაურება
X
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას,სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.

ასევე დაგაინტერესებთ
სიახლეები პოპულარული